Nieuwsbrief 2018-1

By 20 mei 2018Geen categorie

 

Season opening

Wat een geweldig weer hadden we met de eerste wedstrijden van het seizoen! Het was een mooie dag met prima honkbal, het eerste evenement van het seizoen is in ieder geval geslaagd!

 

ALV 19 april 2018

Het tweede evenement was de ALV. Een jaarlijks terugkerend evenement wat eigenlijk wel wat meer leden zou mogen trekken. Het was namelijk buiten informatief ook erg leuk. Ondanks de lage opkomst hebben we een goede vergadering gehad. We hebben ook veel gelachen, en uiteindelijk is Wijnand Schriemer er met de hoofdprijs vandoor gegaan: een weekend!

Dit is het verslag van de avond.

 

Aanwezig

Helma van Geel, Inge van Geel, Bart Toemen, Twan Gemen, Marc Verdaasdonk, Yvonne Gemen, Remco van Nistelrooij, Liesbeth Smulders, Jeroen Oudenaarden, Maarten Duffhues, Irma Denteneer, Wijnand Schriemer, Rianne Boer, Klaartje vd Burgt

 

Afwezig met bericht

Willem Termeer, Franka Fredriks, Nikki van Nes, Bob Leermakers, Geert Meijs, Hans van Dooremalen, Paul Smulders, Gerard Voermans, Merijn van der Heijden, Ilon van Gurp, Sepp van Loon, Karlijn van Genugten, Mark Peters, Willem van Aarle, Richard Termeer

 

Opening en mededelingen

– Sepp van Loon stopt als penningmeester na de kascontrole. De functie penningmeester zal worden gesplitst. Er komt iemand voor het administratieve gedeelte van de functie van penningmeester, en Jeroen Oudenaarden zal zich vooral gaan richten op sponsoring. Jeroen stelt zich ook even voor: ‘mijn naam is Jeroen Oudenaarden en woon samen met Carola sinds een jaar of tien in Boxtel. Haar roemruchte verleden bij deze club alsook het spelen van Jonna bij de aspiranten, zorgt ervoor dat ik regelmatig te vinden ben rond de velden van Ducks. Naast Jonna woont ook Fedde bij ons en mijn dochter woont bij haar moeder in Woerden’.

– Ondertussen heb ik de eerste vergadering van het bestuur er opzitten en we hebben afgesproken dat ik na de ALV het stokje over ga nemen van Sepp als penningmeester. Hierbij nog een mooie gelegenheid om jullie hiervoor van harte uit te nodigen. Aan de energie van het bestuur zal het niet liggen, maar een club is niks zonder haar leden.

– Er is een onderzoek gedaan naar seksuele intimidatie in de sport. Het rapport ligt ter inzage in Duckantine.

– We feliciteren Willem en Marleen met hun dochter, en hopen ze snel weer op het veld te zien!

– We bedanken Ilse op de Laak voor al haar inzet bij het organiseren van de scheidsrechterscursus. Het was een flinke klus en ze heeft het uitstekend gedaan. Heel hartelijk bedankt Ilse!

– We zijn hard op zoek naar mensen die het recreantentoernooi willen gaan organiseren. Aanmelden kan via info@jrc-ducks.nl.

– 2 honkballers en 2 softballers doen dit jaar mee aan de Little League. Gefeliciteerd dames en heren! Ook leveren we hiervoor een scheidsrechter en een coach.

 

Sponsors: Zoals blijkt uit de stukken is er Ducks een gezonde vereniging, maar het aantrekken van nieuwe sponsors blijft een terugkerende uitdaging. En daarbij vragen we nadrukkelijk de hulp van onze leden. Het is niet zo dat je zelf een sponsor hoeft aan te dragen, maar mocht je denken dat het bedrijf waar je voor werkt openstaat voor sponsering van Ducks, laat het ons dan weten. De penningmeester zal contact opnemen met de persoon

in kwestie en de mogelijkheden van sponsering bespreken. Het kan al vanaf 50 euro en je zou Ducks er een enorm plezier mee doen. Dus mocht je een bedrijf weten, geef de naam van de contactpersoon door, eventueel met telefoonnummer en die persoon zal benaderd worden! Bij vragen, neem contact op met Jeroen Oudenaarden via nummer 06-81216922 of penningmeester@ducks.nl

 

Vragen over de toegezonden stukken

Ik lees dat er in 2017 nog een aflossing is geweest, maar volgens mij was die in 2016 al afgerond en zie het ook niet bij de uitgaven staan?

Er is geen aflossing meer geweest in 2017. De aflossing is omgezet in een sponsorbedrag.

1200 euro van de activiteitencommissie lijkt mij een heel hoog bedrag.

Om leden te werven en behouden is de activiteitencommissie een belangrijke post. Ook zijn er per abuis andere zaken op deze post geboekt.

Sponsoring 6000. Ontvangen 3442,70 , groot verschil?

Het grootste deel 3000 is van ITB, de rest van de rabobank en sponsorkliks.

Heeft de trainer ondanks heel het jaar niet getraind toch nog zoveel geld ontvangen.

Er zijn intensieve pogingen ondernomen Kenneth aan te houden als coach van Heren 1. Er heerste verdeeldheid onder het team, en Kenneth leek genegen zich aan te passen aan de opmerkingen van het team. Dit bleek uiteindelijk niet te werken. Omdat er verdeeldheid was binnen het team, en er afspraken met Kenneth gemaakt zijn vooraf, is een deel van zijn vergoeding toch uitbetaald.

180 euro aan kleding voor wie?

Kenneth en zijn assistent-trainer.

 

Wat verder ter tafel komt

Als je als trainer behoefte hebt aan een clinic, training of opleiding, laat het vooral weten. Er is veel mogelijk.

Wil je een activiteit organiseren die geld kost, vraag het vooral. Dan bekijken we wat er mogelijk is.

Al je vragen kun je stellen via info@jrc-ducks.nl.

De penningmeester wordt gedechargeerd onder voorwaarde dat de kascontrolecommissie de begroting goedkeurt.

De ALV stemt in met de begroting.

 

Benoeming kascommissie

Remco van Nistelrooij en Thor van Dool voor 2017, Klaartje vd Burgt voor 2018. Hiervoor is nog een tweede persoon nodig.

 

Jaarverslag

Dit wordt goedgekeurd door de alv.

 

Rondvraag en wvttk

Klaartje vd Burgt: de softbal TC heeft geen voorzitter meer. Praktische zaken kunnen via Marc Verdaasdonk.

 

Thema:

Ledenwerving en –behoud

De presentatie is toegevoegd bij deze mail.

Met de aanwezigen hebben we gesproken over bovenstaand thema. Er is een aantal zaken besproken:

De jaarlijkse sportmarkt heeft in het verleden leden opgeleverd. Helaas wordt deze niet meer gehouden. We zijn aan het kijken of deze weer opgestart kan worden, mogelijk dat we het samen met andere verenigingen op gaan pakken.

Een vereniging uit Waalwijk heeft een betaalde advertentie op facebook gehad en heeft daar nieuwe leden door gekregen. Misschien een mogelijkheid voor Ducks?

Er is een overleg met alle voorzitters uit de omliggende clubs. Daar is dit ook een onderwerp van gesprek.

Onze accountmanager bij de bond helpt ook meedenken en uitvoeren.

Hoe kunnen we doelgroepen bereiken, welke mogelijkheden kunnen we organiseren?

– Daglidmaatschap/strippenkaart een idee? Voor senioren die af en toe een balletje willen gooien en slaan. Oudleden bijvoorbeeld.

– Goed idee vanuit rugby: Guerrilla rugby. Ergens in een wijk het spelletje gaan spelen, bijvoorbeeld met wiffle ballen. Aankondigen via buurtverenigingen. Of een set wiffleballen op een plek leggen zodat deze daar geleend kan worden.

– Er kan een bus bij de KNBSB gehuurd worden. We zijn aan het kijken naar een goed moment om deze in te zetten, bij voorkeur op de markt.

– Benaderen van kinderopvang. Humanitas bijvoorbeeld. Met 1 organisatie zijn we al in gesprek voor de zomervakantie. Het gaat dan om BSO-kinderen.

– Gaan kijken bij hoofdklasse honkbalwedstrijden. Ga gezellig met je teamleden kijken! Dit is het programma:

– Donderdag 24 mei 19.30 Twins – DSS

– Donderdag 31 mei 19.30 Twins – HCAW

– Donderdag 21 juni 19.30 Twins – L&D Pirates

– Donderdag 26 juli 19.30 Twins – Neptunus

– Donderdag 16 augustus 19.30 Twins – Quick

 

Deze wedstrijden worden bij Gryphons gespeeld, dus verzamel wat clubgenoten en ga lekker kijken!

Roef! speelt in de hoofdklasse softbal, ga daar met je teamgenoten ook eens kijken.

– Algemene ledenborrel organiseren om dit onderwerp met een grotere groep te bespreken.

 

Hulp gezocht

De activiteitencommissie is dringend op zoek naar helpende handen. Vind je het leuk om mee te denken over activiteiten en de organisatie hiervan, of wil je mee helpen bij activiteiten, meld je dan aan via activiteitencommissie-ducks@hotmail.com. Ook ouders van jeugdleden zijn van harte welkom om mee te helpen uiteraard.

We zijn nog op zoek naar een accommodatiebeheerder. Loop je wel eens rond op het veld en denk je: ‘daar mag wel eens iets aan gebeuren’, dan zijn we op zoek naar jou! Uiteraard hoef je de klussen niet alleen te doen, maar je bent wel degene die de klusjes ziet en bespreekt wie de klusjes aan kan pakken. Wil je eerst meer informatie dan kan dat natuurlijk ook. Spreek iemand van het bestuur (Bart Toemen, Sepp van Loon, Helma van Geel, Liesbeth Smulders, Marc Verdaasdonk en Yvonne Gemen) aan of mail naar info@jrc-ducks.nl. Niet twijfelen, gewoon doen!

 

Sponsorkliks

Koop je regelmatig bij coolblue, bol.com of een andere webwinkel? Ga dan eerst even naar www.jrc-ducks.nl en bestel via de sponsorklikslink op de website. Kost je verder niets, en levert de club wat extra’s op.